پرسش و پاسخ

پرسش و پاسخ

 

 پرسش:

پسرم ۱۶ سال دارد و متأسفانه مبتلا به استمناء است. یک سالی است متوجه کارش شدم. چند وقت پیش به من گفت این عادت بد را از کلاس اول دبستان یکی از بچه های مدرسه  به من یاد داده که در ذهنم انجام دهم. وقتی به بلوغ رسیدم این کار را ادامه دادم خودش خیلی دوست دارد که ترک کند ولی می‌گوید به من فشار میاد و نمی‌توانم ترک کنم.

با توجه به اینکه متاسفانه  سالهاست این عادت را دارد خواهش می‌کنم کمکش کنید.

ما خانواده مذهبی هستیم پسرم به مسائل دینی اش اهمیت می‌دهد.

با تشکر از شما

 

 پاسخ توسط کارشناس مأوا

 

سلام و سپاس بابت اعتماد شما

 

لطفا به نکات زیر توجه کنید:

1 مقدمه ترک عادت، داشتن روحیه خوب، احساس ارزشمندی و خودباوری است. سعی کنید از طریق رابطه خوب به پسرتان، عزت نفس بیشتری بدهید تا زمینه ترک عادت نادرست فراهم بشه.

 

2 اجازه ندید ایشان به شما درباره میزان پیشرفت یا شکست خود در خودارضایی گزارش بده. این کار باعث میشه تا مدیریت ایشون نسبت به خودش ضعیف‌تر بشه و ضمنا با اعتراف به گناه و خطا، عزت نفس پایین‌تری پیدا کنه.

 

3از ظرفیت معنوی ایشون می‌تونید بهره بیشتری ببرید. به ایشون ارزش پاکی یک نوجوان و آثار والای اون رو توضیح بدید. از ایشون بخواهید با خداوند معامله کنه و به ازای گناهی که ترک می کنه، آرامش و موفقیت الان و زندگی شیرین سال‌های بعد رو مطالبه کنه.

 

4 اطلاعات فیزیولوژیکی شون رو افزایش بدید. بعد از مدتی مقاومت نسبت به خودارضایی، چرخه طبیعی این هورمون در بدن ایجاد و هورمون های جنسی مازاد بر نیاز بدن به صورت کاملا طبیعی در خواب دفع خواهد شد.

 

5 انرژی جسمی و روانی ایشون رو در فعالیت‌های ورزشی، کار و تفریحات سالم جهت بدید.

موفق باشید.